aaaaaaa
| Autor: Redakcja Tabou

Test roweru elektrycznego – Tabou Kinetic Mono UP 1.0 W

Test e-bike’a Tabou Kinetic Mono UP 1.0 W – rower elektryczny do jazdy po mieście i nie tylko.

Tabou od lat słynie jako producent atrakcyjnych cenowo jednośladów, które doskonale się spisują zarówno podczas codziennej jazdy po mieście, dłuższych leśnych wycieczek, jak i na bardziej wymagających trasach. W roku 2023 nasza oferta ta została rozszerzona o rowery elektryczne, w tym e-trekkingowego Kinetica Mono UP 1.0 W. Sprawdź, dlaczego warto rozważyć nasz model, planując zakup e-bike’a.

Rowery elektryczne w ofercie Tabou zadebiutowały w 2023 roku. Linia ta składa się obecnie z trzech modeli Kinetic UP, których ceny zaczynają się od 8499 zł i kończą na 10 999 zł. Jednym z nich jest elektryczny Kinetic Mono UP 1.0 W – rower ze wspomaganiem wyposażony w mocny centralny silnik Ananda oraz baterię zintegrowaną z ramą. Zapłacisz za niego zaledwie 8999 zł, co w porównaniu z konkurencją wygląda naprawdę nieźle.

Jakie są – oprócz ceny – najważniejsze zalety naszego elektryka? Zobaczmy!

Przemyślana konstrukcja e-bike’a

Kinetic Mono UP 1.0 W jest czymś w rodzaju hybrydy roweru do miasta z trekkingiem. Model ten idealnie sprawdzi się zarówno podczas codziennej jazdy po miejskich ulicach, jak i dłuższych weekendowych wycieczek przez podmiejskie szosy, szutry czy leśne dukty. Wystarczy tylko wyposażyć go w odpowiednie opony (te fabryczne są łyse, przeznaczone głównie do jazdy po twardych drogach).

W modelu Kinetic Mono UP 1.0 W zastosowaliśmy aluminiową ramą unisex o bardzo mocno obniżonym przekroku, co zwiększyło komfort wsiadania na rower i zsiadania z niego. Do wyboru są dwa rozmiary – 19″ i 21″. Całość jest sztywna i precyzyjna w prowadzeniu. Szczególną uwagę poświęciliśmy staranności wykonania całej konstrukcji, estetycznemu poprowadzeniu przewodów i baterii, którą zintegrowaliśmy z ramą.

Silnik ANANDA M80 o mocy 250 W zamontowaliśmy centralnie, co zapewniło lepszą i bardziej responsywną charakterystykę pracy. Dzięki temu został też obniżony środek ciężkości roweru, co z kolei zwiększyło stabilność prowadzenia. Naszym elektrykiem z łatwością będzie można poruszać się nawet po zatłoczonym centrum, pewnie pokonując zakręty czy lawirując między samochodami i innymi uczestnikami ruchu. O bezpieczeństwo rowerzysty zadbają skuteczne hydrauliczne hamulce v-brake Magura HS11 i silnik z dużym zapasem mocy, która może pomóc w krytycznych momentach.

Niezwykle istotny z naszego punktu widzenia był też komfort jazdy. Wybrana dla tego modelu geometria ramy pozwala na podróżowanie w bardzo wygodnej, wyprostowanej pozycji. Wysokość można dowolnie regulować w całkiem sporym zakresie, ponieważ nasz e-bike posiada regulowany mostek kierownicy.

Kinetic Mono UP 1.0 W doskonale poradzi sobie też z tłumieniem wibracji pochodzących od nawierzchni. Wystarczy tu wspomnieć o kilku użytecznych dodatkach, które zastosowaliśmy, w tym wygodnym miękkim siodełku oraz skutecznie działającej amortyzowanej sztycy. Z przodu zamontowaliśmy amortyzator oraz komfortowe chwyty kierownicy z szerokim podparciem dłoni. Sprawną jazdę po chropowatych nawierzchniach zapewnią też koła w rozmiarze 28″ z oponami KENDA, w które wyposażyliśmy nasz elektryk.

Mocny silnik elektryka

Jednym z najważniejszych elementów elektrycznego Tabou jest mocny silnik Ananda M80, który (zgodnie z przepisami) wspomaga nas do 25 km/h i jedynie wtedy, gdy sami pedałujemy. Maksymalny moment obrotowy tego silnika sięga 80 Nm. Skutkuje to tym, że do jazdy w typowo miejskim lub wycieczkowym stylu używamy najsłabszych trybów wspomagania.

Łącznie jest ich pięć:

  • Eco – tryb, w którym trzeba się trochę zmęczyć podczas kręcenia,
  • Tour – tryb idealny do miejskiego i wycieczkowego stylu jazdy, ponieważ daje wydatną pomoc na starcie, a potem idealne wsparcie między 15 a 25 km/h,
  • Sport – mocny tryb, który przydaje się, gdy np. spieszymy się i chcemy co każde skrzyżowanie dynamicznie się rozpędzać do 25 km/h,
  • Turbo i Boost – najmocniejsze i najbardziej prądożerne tryby pozwalające bez zmęczenia pokonywać wszelkie podjazdy.

Można śmiało powiedzieć, że zastosowana przez nas jednostka zdecydowanie przewyższa to, co oferują typowe silniki do rowerów miejskich. Stopień pomocy tego silnika jest ogromny, jeśli ktoś chce – może po prostu poruszać nogami, a resztę zrobi za nas silnik. Dwa obroty korby po starcie wystarczają do włączenia się wspomagania i około 2 s trwa okres do odłączenia, gdy przestaniemy kręcić.

Do obsługi całego systemu wspomagania służy kontroler, który znajduje się pod lewą ręką. Poza włączaniem i przełączaniem między trybami pozwala też włączać i wyłączać światła (są one zasilane z baterii roweru) oraz przechodzić przez menu licznika rowerowego. Ten z kolei – w formie dużego i czytelnego wyświetlacza ANANDA D16 – znajduje się na środku kierownicy. Oprócz wspomnianego wcześniej licznika kilometrów możemy na nim śledzić stan baterii, prędkość czy tryb wspomagania.

Warto też wspomnieć tu o baterii GREENWAY POWER TUBE o pojemności 420 WH, z którą został zintegrowany silnik. Jest ona w łatwy sposób wyciągana, dzięki czemu można ją ładować zarówno w, jak i poza rowerem. Jest to niezwykle ważne w kontekście codziennego użytkowania.

A ile czasu potrzebujemy na załadowanie tej baterii? Ładowanie do 80% zajmie nam około 2,5 h, do 100% – do 8 h.

Wyposażenie roweru

Model Kinetic Mono UP 1.0 W wyróżnia nie tylko przemyślana konstrukcja i mocny silnik, lecz również solidne wyposażenie. Wszystkie elementy dobraliśmy tak, aby naszym elektrykiem dobrze się jeździło, a jednocześnie, żeby rower ten nie zrujnował budżetu kupującego w momencie zakupu.

Na uwagę zasługują hydrauliczne hamulce v-brake Magura HS11. Niegdyś było to bardzo popularne rozwiązanie, stosowane nawet do ścigania się w MTB, dziś niesłusznie zapomniane. W suchych warunkach hamulce Magura HS11 dorównują mocą tarczówkom, a dodatkowo mają bardzo prostą obsługę.

Warto też wspomnieć o napędzie 1×8 opartym o przerzutki SHIMANO ACERA, które działają w parze z komfortową i łatwą w obsłudze manetką SHIMANO REVOSHIFT, zapewniającą szybką zmianę przełożeń.

Rower ma pełne wyposażenie dodatkowe, czyli:

  • porządne błotniki,
  • stabilną nóżkę,
  • osłonę łańcucha,
  • blokadę tylnego koła,
  • bagażnik,
  • niezbędne oświetlenie z przodu i tyłu.

To wszystko sprawia, że od razu po zakupie nasz rower jest gotowy do jazdy. 

Rower elektryczny Tabou Kinetic Mono UP 1.0 W jest dostępny w dwóch wariantach kolorystycznych – czerwono-czarnym i szaro-srebrnym.

Podsumowanie

Czas na podsumowanie. Tabou Kinetic Mono UP 1.0 W to rower elektryczny, który stworzyliśmy z myślą o użytkowaniu w mieście, a który równie dobrze sprawdzi się podczas rekreacyjnych wycieczek po leśnych duktach. Wyróżnia go przemyślana i nowoczesna konstrukcja, mocny silnik, zintegrowana z ramą bateria i cały szereg dodatkowych komponentów. Wygodna pozycja za kierownicą i przyjemne prowadzenie – to tylko niektóre zalety e-bike’a Tabou. A do tego ta cena! Rower kosztuje 8999 zł.

Jeśli więc szukasz udanego roweru w atrakcyjnej cenie, to warto wziąć pod uwagę model Tabou Kinetic Mono UP 1.0 W.