rowery-miejskie-od-tabou
| Autor: Redakcja Tabou

Rower miejski – nowa kolekcja rowerów Tabou do miasta

Rowery miejskie są uniwersalne, niedrogie i świetnie się prezentują. Moda na holendry nie przemija, więc stają się coraz bardziej nowoczesne i wygodne. Sprawdź, co nowego oferują modele na sezon 2020 i wybierz stylowy rower dla siebie.

Rower to doskonały środek transportu w mieście. Dzięki niemu nigdy nie utkniesz w korku i zawsze będziesz na czas. Coraz chętniej dojeżdżamy w ten sposób do pracy w sezonie. To świetny sposób na codzienną aktywność, na którą w dzisiejszych czasach ciężko znaleźć czas. 

Elegancki rower miejski ma tę zaletę, że nie musisz do niego zakładać odzieży sportowej. Świetnie będziesz wyglądać na nim w casualowej stylizacji do biura. Moda na rowery miejskie trwa, więc wybór jest ogromny. Jeśli szukasz niezawodnego sprzętu na miasto wybierz polski produkt. Wysoka jakość idzie w parze z ceną – za rower miejski z najnowszej kolekcji zapłacisz niewiele ponad 1500 zł. 

Jaki rower będzie najlepszy do jazdy po mieście?

Jazda na rowerze powinna być przyjemna. Dlatego powstały typowe rowery miejskie. Wśród miłośników jednośladów zdania są podzielone. Jedni stawiają na stylowe holenderki, inni uważają, że najlepszy będzie uniwersalny rower crossowy. Tutaj wszystko zależy od Twoich preferencji. Dziś zajmiemy się modelami miejskimi i postaramy się rozwiać wątpliwości osób niezdecydowanych. 

Dla kogo najlepszy będzie rower miejski? Zdecydowanie dla miłośników spokojnej jazdy po ścieżkach utwardzonych. Jeśli rower ma Ci służyć na co dzień do tego, aby pojechać nim do pracy lub na przejażdżkę z przyjaciółmi, to rower miejski będzie do tego idealny. 

Czy to oznacza, że rowerem miejskim nie można wyjechać poza miasto? Oczywiście, że można. To uniwersalny sprzęt i z pewnością poradzi sobie na dłuższych trasach. Spójrzmy prawdzie w oczy – na wycieczkach rowerowych jeździmy głównie po asfalcie lub drogach utwardzonych. W góry polecamy rowery MTB wyposażone w opony terenowe, ale na równej leśnej ścieżce rower miejski z pewnością zda egzamin. 

Holenderka to rower miejski tylko dla kobiet?

Powyższe stwierdzenie to mit. Bezspornym faktem jest jednak to, że to płeć piękna doceniła te stylowe jednoślady jako pierwsza. Rowery miejskie dostępne są zarówno w wersjach damskich, jak i męskich. Damski rower miejski odróżnia od męskiego niżej umieszczona górna rura ramy lub jej brak. Wynika to z chęci osiągnięcia większego komfortu użytkowania.

Dlaczego Panie uwielbiają rowery miejskie? A czy jest coś piękniejszego niż dziewczyna w kwiecistej sukience z rozwianymi włosami przemierzająca miasto na pięknym rowerze? Do tego kwiaty w koszyku na kierownicy – wygląda to stylowo i bardzo kobieco. Po zestawieniu powyższego z wygodą roweru miejskiego otrzymujemy połączenie idealne.

Męskie rowery na miasto najczęściej różnią się stylistyką i brakiem charakterystycznych akcesoriów jak wilkinowe kosze na kierownicę lub bagażnik. Króluje matowa czerń i chromowane dodatki. Osprzęt jest z reguły dokładnie taki sam. 

Rower Retro Tabou – moc i elegancja

Rower miejski Retro 2021 to model, który został stworzony z myślą o miłośnikach dobrego stylu. Najpierw zajmijmy się tym, co widać na pierwszy rzut oka, czyli designem. Dzięki ciekawej konstrukcji ramy, Retro ma piękną sylwetkę – lekko obniżona górna rura ramy tworzy stylowy łuk. Niewielkie łączenie z dolną rurą sprawia, że Retro nabiera wyjątkowo eleganckiego wyglądu. Z pozoru klasyczny, ale nietuzinkowy – na pewno wyróżnisz się na nim z tłumu. 

Rama w lekko połyskującej czerni otrzymała delikatne zdobienia w stylistyce retro. Jasne opony dodatkowo podkreślają kolor ramy. Siodełko i chwyty w tym samym kolorze, który zdobi również obręcze. Retro Tabou to model unisex, cieszy się popularnością zarówno u Pań, jak i u Panów.

Kayla 3SPD Nexus i Kayla 7SPD – świetnie wyposażone damki od Tabou

Rower miejski dla kobiety powinien być lekki, niezawodny i oczywiście stylowy. Modele Kayla i Kayla Nexus oferują wszystko, czego miejskie cyklistki potrzebują. Oba zbudowane zostały na ramie z hydroformowanego aluminium. Ich geometria idealnie wpasowuje sie w potrzeby kobiecej anatomii. Brak górnej rury ramy to komfortowa jazda, nawet w letniej sukience. W tym modelu postawiliśmy na maksymalny komfort jazdy – rowery wyposażyliśmy w amortyzowany widelec Suntour. Sztyca siodełka również jest amortyzowana, a wygodne siodełko z elastomerem dopełnia całości. 

Solidny napęd to podstawa – zbudowaliśmy go na komponentach kultowej marki Shimano. Kayla 7SPD oferuje 7 biegów na klasycznej tylnej przerzutce zewnętrznej, natomiast Kayla 3SPD Nexus to nowoczesna 3-biegowa przekładnia w piaście. Biegami sterujesz za pomocą obrotowej manetki. 

Te dwa modele różnią się od siebie również mechanizmami hamulca. Kayla 7SPD posiada klasyczny V-brake. W modelu Kayla 3SPD występuje przedni hamulec V-brake oraz tylny hamulec torpedo – możesz zatrzymać rower cofając pedały. 

Kayla 7SPD i Kayla 3SPD Nexus to rowery miejskie, które wyposażyliśmy w przyjazne w obsłudze i konserwacji mechanizmy, np. dynamo ukryte w piaście. Dzięki temu nie musisz pamiętać o wymianie baterii w oświetleniu. Design dopasowaliśmy tak, aby trafiał w kobiece gusta. Kolory ramy to uniwersalna biel, odcienie różu i energetyczny fiolet. 

Jak powinien być skonstruowany rower miejski?

Przyjrzyjmy się konstrukcji, bo w tej eleganckiej formie drzemie moc. Rower został zbudowany na aluminiowej ramie – jest lekki, a w mieście to zaleta. Szczególnie gdy parkujesz swój sprzęt na wyższym piętrze w bloku lub w piwnicy. Stalowa rama będzie dużo cięższa. Napęd opiera się na komponentach Shimano – kultowej marki osprzętu rowerowego. Już samo to jest gwarancją niezawodności. Przerzutki Shimano Nexus oferują 3 biegi – to dokładnie tyle, ile potrzebujesz w mieście. 

Rower wyposażony jest w korbę Prowheel. Będziesz zdziwiony jak szybko rozpędzisz się na trasie i jak wydajnie energia z Twoich mięśni przekłada się na moc roweru.  Jeśli możesz się porządnie rozpędzić to musisz również bezpiecznie zahamować. Ruch miejski jest nieprzewidywalny – dlatego warto mieć niezawodne hamulce. Na asfalcie najlepiej sprawdzają się klasyczne hamulce V-brake – takie właśnie otrzymał rower Retro Tabou. Zadbaliśmy o to, aby sprzęt reagował zmniejszeniem prędkości nawet przy niewielkim nacisku na dźwignię. 

Jeśli jesteśmy przy bezpieczeństwie spójrzmy na opony. Retro wyposażyliśmy w opony z niskimi oporami toczenia – rower sunie gładko po ścieżkach utwardzonych. Delikatny bieżnik zwiększa przyczepność opony i wspiera stabilne manewrowanie rowerem na zakrętach. Jest jeszcze jedna ważna cecha tych opon – zaprojektowane są z myślą o zwiększeniu widoczności – typ reflective to opony z odblaskowym paskiem na całym obwodzie. Jesteś doskonale widoczny w ciemności nie tylko z przodu, ale również z boku. Na skrzyżowaniach ze słabo oświetlonymi drogami osiedlowymi często dochodzi do potrąceń cyklistów. Takie opony sygnalizują skręcającemu kierowcy Twoją obecność odpowiednio wcześniej.  

Oświetlenie zasilane jest prądnicą w piaście. Dzięki temu nie musisz pamiętać o wymianie baterii w lampkach. Chromowana lampa przednia to kwintesencja klasycznego stylu, tak charakterystycznego dla rowerów retro. 

Za komfort jazdy odpowiada również dedykowane siodełko miejskie – nie jest to typowa kanapa. Siodełko zostało wyprofilowane tak, aby zapewnić komfort jazdy również na dłuższych dystansach. Kierownica to oczywiście jaskółka – dłonie ułożone na chwytach są tak, aby utrzymać tzw. zrelaksowaną pozycję do jazdy. Na tym rowerze jedziesz wyprostowany, kręgosłup nie jest pochylony, więc jest bardzo komfortowo. 

Osłona łańcucha i błotniki to pewność, że po drodze się nie ubrudzisz, a po deszczu nie ochlapiesz przechodniów. Bagażnik wyposażony jest w dodatkowe elastyczne pasy – przymocujesz do niego np. torbę z zakupami. Na bagażniku możesz również stabilnie zamontować fotelik dla dziecka. 

Retro od Tabou udowadnia, że polski rower w rozsądnej cenie może wyróżniać się designem i dobrym wyposażeniem. Rower miejski Tabou w cenie 1599 PLN (26″) lub 1649 PLN (28″).

Jak dobrać rozmiar kół – 26 czy 28 cali?

Najłatwiejszy podział mówi, że im wyższy rowerzysta, tym większe koła. Nie jest to jednak tak oczywiste – wszystko zależy od długości nóg. Dobrze dopasowana wielkość kół i rozmiar ramy to wyższy komfort jazdy. Czym różnią się rowery na kołach 26” od tych na kołach 28”? Większe koła to na pewno większa prędkość, jaką możemy rozwinąć na rowerze. Szybciej się na nich rozpędzisz i łatwiej pokonasz przeszkody. Jednak rower na mniejszych kołach będzie zdecydowanie bardziej zwrotny. 

Rama roweru miejskiego to również kwestia indywidualna. Dla osób o wzroście ok. 160 cm najlepszym wyborem będzie 17”. Rama w rozmiarze 19” zapewni komfortową jazdę osobom wyższym. Jeśli masz ponad 170 cm wzrostu to powinieneś kupić rower w konfiguracji: rama 19” na kołach 28”.  Oczywiście dobry rower miejski posiada regulację wysokości siodełka i kierownicy, więc z łatwością dopasujesz go do swoich indywidualnych wymiarów.

Rower miejski czy crossowy?

Ten dylemat musisz rozwiązać indywidualnie. Oba rozwiązania mają swoje zalety. Cross będzie bardziej uniwersalny – pojedziesz na nim również w nieco bardziej wymagającym terenie. Jeśli jednak jeździsz głównie po mieście to wybór jest prosty – tylko rower miejski. Jego zalety są niezaprzeczalne – jest bardzo wygodny i praktycznie na każdą kieszeń. Jeśli lubisz dobry design i klasyczną elegancję to rower miejski jest tutaj bezkonkurencyjny. 

Wybierając rower dla siebie kieruj się przede wszystkim stosunkiem jakości do ceny. Za dobry rower miejski nie musisz przepłacać. Ważna jest również gwarancja i łatwy dostęp do serwisu – m.in. dlatego warto kupić rower od polskiego producenta.