jazda-rowerem-po-miescie
| Autor: Redakcja Tabou

Jaki rower do miasta wybrać i kupić?

Czy rower miejski naprawdę wygrywa bezkonkurencyjnie w kategorii rowerów do jazdy po mieście? Czy lepszy może będzie górski, crossowy lub trekkingowy? Sprawdź porady od marki Tabou i dowiedz się, na co zwracać uwagę, aby wybrać najlepszy rower do jazdy po mieście.

Jaki rower do jazdy po mieście będzie najlepszy?

Odpowiedź na to pytanie nie jest wcale taka prosta. Wszystko zależy od tego, czy rowerem planujesz przemierzać codziennie drogę do pracy, czy wyciągać go w weekendy, na miejskie chodniki. A może chcesz oddalić się rowerem trochę dalej, na łono natury? To, po jakiej nawierzchni będziesz jeździć nie jest jedynym kryterium. Czy jesteś w stanie twardo pokonać rowerem całe miasto, nawet gdy skończy się ścieżka rowerowa? Czy raczej ułatwisz sobie sprawę i podjedziesz z nim wtedy kawałek tramwajem? Jeśli tak, potrzebujesz bardzo lekkiego sprzętu. A może lubisz wygodę w każdej postaci i tak też chcesz czuć się na rowerze?

Rodzaje rowerów miejskich

Jeśli rower ma Ci służyć nie tylko do miasta, pomyśl o MTB, czyli starym dobrym „góralu”. Nie tylko skutecznie poradzi sobie z pagórkami, ale też dziurami i wysokimi krawężnikami, które lubią niemiło zaskakiwać w mieście. Ma też dobre hamulce, które są na wagę złota w trakcie deszczu w mieście. Do spokojnych podróży, na przykład do pracy i jedynie po asfalcie, najlepszy będzie uniwersalny rower miejski. Jest wygodny, ale poza chodnik i ścieżkę lepiej się nim za często nie ruszać.

Rower szosowy może być dobrym wyborem jeśli często poruszasz się po jezdni. Jest też lekki, łatwo więc go przenieść. Musisz jednak uważać na nim na nierówności na drodze. Jeśli chcesz roweru, który gładko poradzi sobie z chodnikami, ale w weekendy zamieni się w demona prędkości, pomyśl o rowerze trekkingowym. Najwygodniejszy do podróży w prawie każdych, choć niekoniecznie ekstremalnych warunkach, będzie za to rower crossowy.

W niektórych modelach zdarza się jednak, że na asfalcie rower crossowy może być zbyt wolny. Jeśli nie możesz się zdecydować, który rodzaj roweru najlepiej wybrać, zajrzyj do artykułu „Jaki rower kupić„. To szczegółowy poradnik, opisujący dokładnie poszczególne typy rowerów.

Jaki rower do miasta można kupić do 1500 zł?

Porządny oraz uniwersalny rower, z którym spędzisz długie lata i pokonasz wiele wzniesień i dziur, nie musi być drogi. Najtańsze rowery znajdziesz nie tylko w outletach, ale coraz częściej online. W ofercie Tabou są zarówno tanie rowery crossowe, MTB jak i trekkingowe, których cena jest poniżej 1600 złotych.

Rower trekkingowy KINETIC 1.0 – dostępny w wersji damskiej (LDS) oraz męskiej (GTS). Czarny, wyposażony w szerokie siodełko, hamulce typu V-brake oraz 28-calowe koła gwarantuje niezwykle komfortową jazdę, także poza miastem. Jego zdecydowane plusy to różne rozmiary ram, co pozwala łatwo dopasować rozmiar roweru do wzrostu.

Rower MTB WIZZ 1.0 – dostępny w wersji damskiej (LDS) oraz męskiej (GTS). Jeśli lubisz trochę emocji na rowerze, ale raczej pod kontrolą i w poczuciu względnego bezpieczeństwa, to najlepszy „góral” dla Ciebie. Ma solidną konstrukcję ramy oraz pogrubione opony z głębokim bieżnikiem, które zapewniają stabilność na nierównej nawierzchni.

Rower crossowy Flow 1.0 – dostępny typ damski (LDS) oraz męski (GTS). To najbardziej uniwersalny rower, który umożliwia zarówno swobodną jazdę po asfalcie do pracy, jak i leśnych ścieżkach. Pozwala też pokonywać komfortowo nawet dłuższe trasy. Ma też inne zalety: jest stylowy oraz lekki, więc poradzisz sobie z nim w komunikacji miejskiej.

Jaki rower do miasta można kupić do 1000 zł?

Szukasz porady, jaki niedrogi rower do jazdy miejskiej wybrać dla nastolatka lub nastolatki? Poniżej tysiąca złotych w ofercie Tabou spokojnie znajdziesz coś dla młodszych rowerowych zapaleńców.

Rower młodzieżowy Queen 24 to najlepszy rower miejski dla nastolatek. Stylowy, w modnych dziewczęcych kolorach, ma wszystko, co powinna posiadać minidamka: liczne przerzutki, błotniki i bagażnik oraz wmontowany dzwonek.

Rower młodzieżowy Poison 24 to z kolei dobry i co najważniejsze, uniwersalny wybór dla nastolatka. Jak już wspominaliśmy „góral” jest idealny zarówno do miasta, jak i na rowerowe wypady poza jego granicami. Ten model Tabou jest wyposażony w grube opony, odporne na przeciążenia ramy i liczne przerzutki. Zapewniają one gładką, ale jednocześnie bezpieczną jazdę.

Rowery BMX – na miasto i do skateparku

W zależności od tego, czy zaczynasz przygodę z rowerowymi akrobacjami, czy szukasz kolejnego jednośladu, zwróć uwagę na inne parametry roweru.

W ofercie Tabou znajdziesz dwa rowery BMX:

Rower BMX GRAVITY 1.0 – w bardzo przystępnej cenie, jest idealny dla osób rozpoczynających swoją przygodę na BMX-ie. Jest przeznaczony głównie do tricków na płaskiej powierzchni. Posiada solidną 10-cio calową ramę oraz 20-calowe koła. Ma hamulec Caliper umieszczony zarówno z przodu jak i z tyłu roweru. Pozwala to na lepszą kontrolę jednośladu, zwłaszcza debiutantom.

Rower BMX GRAVITY 2.0 – To najlepszy model dla bardziej odważnych i wtajemniczonych w rowerowe ewolucje. GRAVITY 2.0 możesz jeździć przez przeszkody i wykonywać nim rowerowe tricki w powietrzu. Nie ma hamulców ani rotora i ma mniejszy rozmiar korby od poprzedniego modelu, czyli GRAVITY 1.

Jaki rower damski wybrać do jazdy po mieście?

Nie ma jednego idealnego modelu, a każdy ma plusy oraz minusy. Jeśli stresuje Cię jazda po mieście, zwłaszcza zaliczanie nierówności i podjeżdżanie na krawężniki, rowery górskie MTB będą dla Ciebie najlepsze. Są pozbawione jednak miejskich udogodnień, takich jak na przykład koszyczek na rower. Ten typ rowerów wymusza też bardziej sportową sylwetkę w trakcie jazdy. Idealnym modelem Tabou w tej kategorii będzie rower MTB Wizz 27.5 1.0.

Rower trekkingowy jest zdecydowanie lepszym wyborem, jeśli cenisz sobie komfortowe przemieszczanie się. Ma wysoką kierownicę, która umożliwia bardziej zrelaksowaną oraz wyprostowaną postawę podczas jazdy po mieście. To więc dobry środek transportu do pracy. Rower trekkingowy ma też inne, ważne dla kobiet zalety, jak na przykład bagażnik. W swojej ofercie Tabou ma komfortowy rower trekkingowy KINETIC 1.0 W.

Do mieszkania bez windy czy podróży komunikacją miejską najlepszy jest rower crossowy. Powód jest jeden: lekka konstrukcja oraz niewielka waga. Do tego jego duże koła oraz dobrej jakości amortyzator umożliwiają swobodną jazdę po różnych powierzchniach. W ofercie Tabou jest damski rower crossowy Flow 1.0 W.

Rower trekkingowy czy miejski – jakie są różnice?

Myślisz miasto, myślisz rower, oczywiste skojarzenie to rower miejski. Niektórzy uważają jednak, że wbrew pozorom, wcale nie jest tak wygodny, jak na przykład rower trekkingowy. Jeśli cenisz sobie też bardziej sportowy wygląd roweru, niekoniecznie zapałasz miłością od pierwszego wejrzenia do miejskiego. Czym dokładnie różnią się oba typy jednośladów, jakie są ich wady i zalety i który lepiej kupić?

Rower miejski

Plusy: ma wszystkie miejskie udogodnienia, jakie mogą być Ci potrzebne – światła, dzwonek, osłonę łańcucha. Jest też zawsze z koszykiem. Umożliwia trzymanie wyprostowanej sylwetki podczas jazdy. Ma wygodne, zazwyczaj szersze niż w innych modelach siedzenie, oraz gładkie opony, przystosowane do jazdy po twardej nawierzchni. Taką właśnie najczęściej spotykasz w trakcie codziennej drogi do pracy.

Minusy: Wielu nazywa go rowerem damskim, bo to, jak wygląda typowy „holender” często nie odpowiada mężczyznom. Sporym minusem jest też na pewno jego waga.

Rower trekkingowy

Plusy: Zapewnia wygodną jazdę w bardziej wyprostowanej pozycji, niż w rowerze MTB, ale bardziej pochylonej niż w rowerze miejskim. Ten typ roweru jest przystosowany zarówno do jazdy po twardej, jak i po nierównej nawierzchni. Ma więc tę przewagę nad jednośladem miejskim, że możesz wybrać się na nim na rowerowe wypady za miasto.

Minusy: Im więcej akcesoriów do jazdy miejskiej będzie posiadał, tym wyższa będzie jego waga.

Rower do miasta – z przerzutkami czy bez?

No właśnie, czy liczne przerzutki są potrzebne, czy w przypadku jazdy po mieście to zbędna fanaberia? Oczywiście, że są, ale nie w jakiejś szalonej liczbie. Niezbędne żeby w ogóle ruszyć w miasto są na pewno trzy przerzutki. Łatwo przekonasz się o tym, gdy będzie trzeba podjechać pod górkę czy zamienić asfalt na usypaną ziemią drogę.

Natomiast jeśli chcesz jeździć komfortowo i rower to Twój główny środek transportu, lepiej sprawdzi się co najmniej pięć. Zwłaszcza, jeśli nie chcesz wjeżdżać w tempie ślimaka pod każdą, choćby najmniejszą górkę. Nie należy też jednak przesadzać. Większa liczba biegów to też dużo wyższa cena jednośladu. Warto więc wydać na to, z czego będzie się naprawdę korzystać do jazdy po mieście. W miejskich warunkach więcej niż siedem przerzutek nie jest raczej konieczne.