rower-mlodziezowy
| Autor: Redakcja Tabou

Rower młodzieżowy, rower dla 12 latka

Wybór odpowiedniego roweru dla nastolatka to nie jest łatwe zadanie. Nasz rowerzysta ma już sprecyzowane wymagania dotyczące sprzętu. Jak zadowolić nastolatka nie rujnując domowego budżetu? To proste – stawiamy na rower młodzieżowy od polskiego producenta. Solidnie wykonany, dobrze wyposażony i w przyzwoitej cenie.

W Tabou projektujemy rowery juniorskie tak, aby sprawiały dziecku prawdziwą radość z jazdy. Stawiamy na bezpieczeństwo i niezawodność, dlatego bardzo starannie dobieramy wszystkie elementy osprzętu. Nie zapominamy też o stylu – wybieramy niebanalne kolory malowania i ciekawe zdobienia ram.

Jaki rower wybrać dla 12 – latka

Zanim przyjrzymy się konkretnym modelom zajmijmy się doborem rozmiaru kół i ramy. To bardzo ważne ze względu na komfort jazdy i zachowanie zdrowej postawy. Szczególnie, gdy wybieramy rower młodzieżowy BMX lub MTB i nasz młody rowerzysta chce spróbować jazdy wyczynowej i akrobacji na rampie. W tym przypadku zbyt długa rama będzie przeszkodą w opanowaniu trików, natomiast za krótka może powodować przeciążenia i nieprzyjemne, twarde lądowania.

Skoro przyszła pora na dorosły model, sprawdźmy jaki powinien mieć rozmiar. Sprawdzając tabele rozmiarów ram nie kieruj się wiekiem dziecka, bowiem różnice wzrostu u nastolatków mogą być naprawdę duże. To jaką ramę o koła wybierzemy zależy od wzrostu młodego człowieka. Mierzyć trzeba bardzo dokładnie, bowiem kilka centymetrów będzie mieć ogromne znaczenie. Dwa wymiary – wzrost i długość nogi są tutaj kluczowe.

Koła i rama – tabela rozmiarów

WzrostDługość nogiRozmiar kołaRozmiar ramy
do 145 cmdo 70 cm24” lub 26”11” 12” 13”
powyżej 145 cmpowyżej 70 cm26”15” 16” 17”

Powyższa tabela przedstawia jak dobrać rower do wzrostu dziecka. Wartości podane w tabeli są orientacyjne, dzieci różnią się od siebie budową, więc najlepszym rozwiązaniem jest dokładny pomiar albo posadzenie malucha na rowerze w sklepie. Jak określić dokładny rozmiar ramy bez wsiadania na rower? Mierzymy wewnętrzną stronę nogi dziecka i otrzymany wymiar mnożymy przez 0,57 – otrzymany wynik to rozmiar ramy w centymetrach. Aby zamienić go na cale dzielimy wynik przez 2,54.

Rower dla dziewczyny

Zaczniemy od eleganckiej damki – to idealny rower dla dziewczynki, która jeździ rekreacyjnie z przyjaciółkami, wybiera ścieżki utwardzone i miejskie trasy rowerowe. Uroczy model Tabou Queen na kołach 24” i 26” z ramą o geometrii dopasowanej do kobiecej anatomii, dzięki temu może wsiąść na rower w każdej stylizacji. Model Queen posiada wyposażenie charakterystyczne dla rowerów miejskich – mamy tutaj przekładnię Shimano Nexus z trzema lub sześcioma biegami, niezawodne hamulce V-brake i bardzo wygodne siodełko. Rower zbudowany jest na lekkiej ramie malowanej na piękne kolory.

Nasza druga propozycja skierowana jest dla aktywnych i ciekawych świata młodych kobiet. Jeśli Wasze rodzinne wycieczki rowerowe to ekscytujące wyprawy w teren, najlepszym wyborem będzie TOPSHE 20 2021. Dziewczęcy rower MTB, którego wyposażenie sprosta wyzwaniu trudniejszych tras. Zbudowany na aluminiowej ramie z przednim widelcem amortyzowanym mechanizmem Zoom o skoku na poziomie 40 mm.

Solidny napęd i 7 biegów, które oferuje niezawodny mechanizm Shimano Altus M310 na kasecie z wolnobiegiem Shimano Tourney. Taki układ gwarantuje, że nasza riderka będzie mieć pod ręką zawsze odpowiedni bieg. Topshe to rower młodzieżowy, na którym śmiało można zjechać z utwardzonej ścieżki. Nic tylko podziwiać dziką przyrodę z pozycji siodełka, które dobraliśmy tak, aby jazda terenowa była czystą przyjemnością.

Rower młodzieżowy dla chłopaka

Dobrze wyposażony góral to marzenie każdego dorastającego chłopca. Uważnie wysłuchaliśmy się w potrzeby naszych młodych klientów i stworzyliśmy juniorskie modele MTB, które sprostają każdej trasie. Zacznijmy od modelu Venom – ta świetnie wyposażona maszyna łączy w sobie ogromną frajdę z jazdy i bezpieczeństwo na trasie. Ponieważ w Tabou dbamy również o spokój rodziców to nasze rowery młodzieżowe MTB zawsze otrzymują niezawodny osprzęt, mocne hamulce i opony o dużej przyczepności.

Venom 4.0 GTS to aż 24 biegi na przerzutkach Shimano Acera M360 – to pewność, że młody rider znajdzie właściwy bieg na każde wzniesienie. Pełną kontrolę prędkości na stromych zjazdach gwarantują hamulce tarczowe. To mechanizm, który zawsze reaguje właściwie – nawet na mokrej i błotnistej nawierzchni. Bezpieczne manewry na nierównościach i wysoki komfort jazdy uzyskaliśmy wyposażając rower w przedni widelec Zoom ze skokiem na poziomie 60 mm. Linia Venom zasługuje również na uwagę ze względu na design. Kolory malowania ram dobraliśmy zgodnie z najnowszymi trendami. Wygląd tego roweru w pełni odzwierciedla jego sportowy charakter.

Jeśli szukasz dobrego roweru MTB na ramie 24” wybierz model Badboy z naszej najnowszej kolekcji 2020. Ten model przeznaczony jest dla młodszych riderów, którzy zaczynają swoją przygodę z MTB. Rama z hydroformowanego aluminium jest lekka, ale odpowiednio sztywna. Na solidnych dwukomorowych obręczach zamontowaliśmy opony z agresywnym bieżnikiem. Taka konfiguracja pozwala swobodnie zjechać z dzieckiem z utwardzonej ścieżki – na pewno poradzi sobie na bardziej wymagającej trasie.

Bezpieczne pokonywanie stromych wzniesień wymaga odpowiednio czułych hamulców – mechanizm tarczowy mechaniczny Shimano sprosta temu zadaniu. Badboy oferuje aż 21 biegów. Przerzutki Shimano dobraliśmy tak, aby zapewnić Twojemu dziecku jak najlepsze wsparcie od sprzętu na trudniejszych trasach. Jak każdy rasowy góral Tabou Badboy posiada przedni amortyzator. SR Suntour XTC pomoże pokonać nierówności trasy komfortowo i bezpiecznie.

Rower BMX, czyli sprzęt dla aktywnego dziecka

BMX nigdy nie wychodzi z mody. Dzieciaki marzą o lekkim rowerze do trików na rampie. Zarówno chłopcy, jak i dziewczęta uwielbiają pokonywać swoje lęki i słabości pokazując na co ich stać. Rodzice niesłusznie obawiają się takich sportów. Dobry rower BMX, kask na głowę, ochraniacze i dziecko może śmiało szlifować technikę i triki. Zadajesz sobie pytanie: dobry BMX czyli jaki? Polski, bo nasze rowery są solidne i dobrze wyposażone. Możesz sobie pozwolić na to, aby kupić dziecku bezpieczny rower do trików nie wydając przy tym fortuny.

Rower BMX to lekka konstrukcja, żadnych zbędnych mechanizmów i gadżetów. Geometria ramy ma zapewniać zwinne manewrowanie rowerem zarówno na ziemi, jak i w powietrzu. Ramę Gravity zaprojektowaliśmy tak, aby zapewnić początkującym freestylerom odpowiednią stabilność. Jest zatem na tyle długa, aby było bezpiecznie, ale nie kosztem zwinności roweru. Nasz BMX oferuje sporo miejsca na nogi, więc jazda będzie komfortowa – młody człowiek z pewnością nie będzie uderzał kolanami o kierownicę. Gravity otrzymał aluminiowe obręcze, które dobrze sprawdzą się podczas lądowań. Opony BMX 2.0 zapewniają płynną jazdę i dobrą przyczepność.

Nasza linia rowerów BMX Tabou Gravity została stworzona z myślą o początkujących. To solidny sprzęt, więc z pewnością wytrzyma niezliczoną ilość prób trików i ewolucji. Szlifowanie techniki jazdy i skoków będzie przyjemne i bezpieczne pod warunkiem, że dziecko dosiądzie niezawodny sprzęt.

Freestyle to dyscyplina o wielu twarzach, dlatego stworzyliśmy linię rowerów BMX, w której znalazły się modele dedykowane do różnych stylów jazdy. Tabou Gravity 1.0 to BMX, który świetnie sprawdzi się u młodego adepta flatlandu. Triki wykonuje się na płaskich powierzchniach. Przednie koło w Gravity 1.0 swobodnie obraca się na pełnej osi. Akrobacje na płaskim terenie mogą być równie imponujące co skoki na rampie. Do skutecznej nauki trików potrzebne jest poczucie bezpieczeństwa i pełna kontrola sprzętu. Rower wyposażyliśmy więc w hamulce na obu kołach.

Dla miłośników dirt jumpingu stworzyliśmy Gravity 2.0. Brak w nim rotora, hamulce są wyłącznie na tylne koło. Ten model od poprzedniego różni się też napędem – jednoczęściowa korba jest mniejsza, wyposażona w zębatkę 25T i wolnobieg 9T. Gravity 2.0 szybko nabiera prędkości i świetnie radzi sobie z ewolucjami w powietrzu. To jest właśnie rower młodzieżowy, o którym marzy Twój nastolatek.

Rowery młodzieżowe Tabou oferują bardzo dobrą konfigurację osprzętu i modny design. Projektujemy je tak, aby zapewnić młodym ludziom jak najwięcej frajdy z jazdy. Budujemy nasze rowery na lekkich ramach o sportowej geometrii, dodajemy niezawodne mechanizmy czołowych producentów i dobrze przemyślane wyposażenie. Udowadniamy w ten sposób, że dobry i bezpieczny rower dla dziecka wcale nie musi być drogi.